Mobile World Capital Barcelona i Desigual creen un laboratori de disseny de moda amb intel·ligència artificial

• Els visitants podran crear una peça de moda personalitzada i única usant intel·ligència artificial generativa. Desigual aposta per la innovació i compta ja amb aquest tipus de tecnologia en els seus propis processos de disseny.
  • L’activitat forma part de “Remember the future”, la proposta de MWCapital a MWC Barcelona, que aquest any, aborda la reindustrialització per mostrar com la tecnologia i la innovació estan modelant el futur d’indústries clau.

Mobile World Capital Barcelona i Desigual presenten el primer laboratori obert de disseny de moda basat en intel·ligència artificial generativa. L’experiència permet als visitants dissenyar una peça de roba personalitzada i única mitjançant la unió de tecnologia i moda. La proposta pretén explorar el futur de la indústria i avançar-se a les noves dinàmiques creatives que veurem en un futur pròxim.

A més, MWCapital i Desigual, col·laboren amb la startup Fermat en aquesta iniciativa per sumar-se a l’última revolució tecnològica i transformar la moda.

La iniciativa ha estat presentada aquest matí i ha comptat amb la participació del fundador i president de Desigual, Thomas Meyer, del director d’operacions de Desigual, Daniel Muñoz, i del CEO de Mobile World Capital Barcelona, Francesc Fajula, que han reflexionat sobre el potencial de la intel·ligència artificial generativa com a disruptor sectorial.

Segons Meyer “la innovació i la creativitat estan en el nostre ADN i ens han permès liderar i ser pioners en el sector. Prova d’això és aquesta experiència creada amb Mobile World Capital Barcelona a través de la qual volem mostrar al món com la IA generativa és ja una eina fonamental en la indústria de la moda. A Desigual estem portant l’esperit transformador a tots els aspectes del nostre negoci per continuar sent rellevants per als consumidors actuals i les futures generacions.”

Per la seva banda, Fajula ha afirmat que “aquesta experiència permet acostar el potencial de la intel·ligència artificial al gran públic i fer-ho des d’un vessant més quotidià i creatiu”. A més, ha recalcat que “la intersecció entre la moda i tecnologies emergents com la intel·ligència artificial és una realitat que permetrà transformar des de la innovació en disseny o producció fins a l’experiència del consumidor”.

Desigual ha fet en els darrers anys una aposta molt significativa per desenvolupament tecnològic tenint la innovació oberta com a element clau en el pla de creixement de la companyia. La marca de moda està utilitzant la intel·ligència artificial generativa (IA) per revolucionar molts aspectes del negoci, creant les primeres col·leccions dissenyades amb ajuda d’aquest tipus de tecnologia o utilitzant-la per agilitar el màrqueting, millorar l’eficiència de les operacions logístiques i oferir noves experiències als clients.

Coincidint amb la presentació de l’experiència, MWCapital ha organitzat també una taula rodona en la qual han participat Vitor Manuel Neves, Women’s Design Coordinator; Pol Baladas, CEO de Fermat; Jordi Álvarez, Cap de Comunicació i Relacions Institucionals de l’escola BAU, i Tomeu Sabater, Head of the Tech Lab de MWCapital, on s’han analitzat les oportunitats i desafiaments que ofereix la intel·ligència artificial en el sector de la moda.

Aquesta taula ha permès tractar temes com el futur del disseny i el rol que la intel·ligència artificial generativa jugarà per als joves creadors, nous models de producció, investigar noves formes d’arribar als consumidors i com abordar la sostenibilitat, entre altres temes.

Un viatge a la Barcelona del futur a través de la indústria

Aquesta experiència forma part de “Remember the future”, la proposta de MWCapital que recorre el passat, present i futur dels sectors que han transformat la indústria i l’economia, i que han situat Barcelona com a referent global.  A l’estand de MWCapital al MWC Barcelona, els usuaris poden veure originals d’alguns dels invents icònics que han transformat la indústria durant l’últim segle, experimentar un viatge sensorial immersiu a través de les quatre grans revolucions industrials (de la mecànica a l’electricitat, passant per la digital, fins a la IA) i participar en quatre experiències gamificades per comprendre com la tecnologia i la innovació estan modelant el futur de quatre sectors capdavanters com són la salut, la mobilitat, la moda i l’energia. Tot això, posant el focus en una tecnologia més sostenible, més resilient i més humanista.