MWCapital porta per primera vegada al 4YFN les millors startups fruit de la transferència tecnològica

• L’espai de Mobile World Capital Barcelona dins del 4YFN acollirà nou startups espanyoles i 12 spin-offs d’universitats europees fruit del treball realitzat en el marc del programa Tech to Market de l’European Innovation Council (EIC).
  • Les startups d’aquesta edició presentaran les innovacions tecnològiques que estan desenvolupant en sectors clau com energia, indústria 4.0, genòmica, biotecnologia, mobilitat o nanotecnologia.

Mobile World Capital Barcelona es consolida com el Venture Builder científic de referència a nivell europeu i mostra el fruit del treball realitzat en el marc del programa Tech to Market amb una vintena d’empreses emergents que participaran en el 4YFN. En l’edició d’enguany, MWCapital reunirà nou startups del programa The Collider i, com a novetat, també dotze tecnologies disruptives del programa Tech to Market de l’European Innovation Council (EIC), a les quals hem donat suport juntament amb l’EIC i EurA AG.

Aquestes startups, originàries de centres de recerca i universitats d’avantguarda de tot Europa (Espanya, Irlanda, Alemanya, Itàlia, Ucraïna, Portugal, Grècia i Països Baixos), tindran un espai d’exposició a l’estand de MWCapital al 4YFN. Durant el congrés, podran donar a conèixer les innovacions que han desenvolupat per a sectors com els de l’energia, la indústria 4.0, la genòmica, la biotecnologia, la mobilitat o la nanotecnologia. A més, tindran l’oportunitat de presentar els seus projectes i innovacions en sessions de pitch, participar en reunions one-to-one amb inversors o assistir a jornades a càrrec dels principals experts en transferència tecnològica, desenvolupament o captació de fons.

L’ecosistema startup que MWCapital porta al 4YFN

Startups amb espai d’exposició al 4YFN, sis a l’Startup Corner de MWCapital i unes altres tres, que estan dedicades a la salut, a la Digital Health Area:

UniScool és una spin off que ha desenvolupat un innovador sistema de refrigeració líquida intel·ligent per a dispositius electrònics. La seva tecnologia de dissipació de calor redueix el consum i millora l’eficiència energètica de centres de processament de dades, plaques fotovoltaiques o vehicles elèctrics.

NanoChronia ha desenvolupat uns nanosensors IoT, fabricats en materials d’altes prestacions com grafè i perovskita, que permeten monitoritzar de forma eficient i continuada la generació de gasos (hidrogen, amoníac, metà), facilitant així la reducció d’emissions i la detecció de situacions de risc.

SAALG Geomechanics desenvolupa sistemes digitals per a la construcció que milloren la seva eficiència, seguretat i sostenibilitat. El seu programari d’enginyeria Daarwin és capaç de connectar i centralitzar totes les dades geotècniques d’una obra.

eRoots Analytics ofereix solucions de programari basades en l’ús d’innovadors algoritmes, que permeten analitzar les xarxes elèctriques i els sistemes de generació d’energia per optimitzar el seu funcionament i fer-los més eficients.

Cooling Photonics ha desenvolupat una ‘cinta de dissipació tèrmica’, un innovador material, generat a partir de nanotecnologia, que permet millorar la refrigeració dels dispositius i instal·lacions elèctriques. Gràcies a això, s’aconsegueix reduir el seu consum energètic i fer-los més eficients.

Greenward Partners és la primera empresa de “capital ecològic” d’Espanya. La seva plataforma tecnològica canalitza i gestiona inversió privada per finançar projectes de renovació energètica integral i la implantació d’energies netes.

BeyondYou utilitza la Intel·ligència Artificial per, a partir de la mostra de sang d’una persona, extreure informació genètica del seu ARN. A través de la seva plataforma, els professionals sanitaris poden conèixer en detall la salut metabòlica dels seus pacients, l’estat dels seus sistemes (renal, circulatori…) i fins i tot la seva longevitat.

Ephion Health és pionera en l’ús de la IA per monitoritzar l’evolució de pacients amb problemes de mobilitat. A través de sensors biomecànics i fisiològics, la seva plataforma recull i analitza diferents variables per determinar la seva capacitat funcional i, d’aquesta manera, conèixer si el tractament està sent efectiu.

Dipneo ha desenvolupat un reanimador autònom, mans lliures, portàtil i de fàcil maneig. Davant d’una parada cardiorespiratòria, el seu innovador dispositiu insufla aire al pacient per facilitar la reanimació i millora les probabilitats de supervivència.

Projectes de centres de recerca i universitats europees que participen en el programa Tech to Market de l’EIC, amb el suport de MWCapital i EurA AG, i que presenten les seves innovacions a l’espai de MWCapital dins del 4YFN:

SpiNNcloud (Alemanya) es proposa “trencar la bretxa” entre la IA al núvol i la computació perifèrica. SpiNNode, el seu xip de supercomputació inspirat en el sistema de comunicació neuronal, augmenta la capacitat de processament i transmissió de dades dels sistemes existents, la qual cosa permet executar aplicacions d’Intel·ligència Artificial al núvol en temps real.

3PaTec (Alemanya) va descobrir com fusionar una cèl·lula vegetal femenina amb dues de masculines, per produir varietats de plantes amb “tres pares”. Gràcies a aquesta tecnologia de triple recombinació genètica, està desenvolupant nous cultius més resistents i adaptats al clima.

Cascatachuva (Portugal) ha desenvolupat una innovadora tecnologia capaç de convertir la humitat ambiental en electricitat. Un sistema que representa una nova font de generació d’energia sostenible.

Nanowings (Itàlia) treballa en un recobriment nanomètric que protegeix del gel les turbines dels generadors eòlics. Un problema que, en especial en zones de baixes temperatures, afecta de forma crítica la capacitat d’aquests molins de produir energia (amb pèrdues de fins a un 20%), així com la seva durabilitat.

Starlab (Espanya) proporciona una solució mitjançant electroencefalografia per detectar de forma precoç la malaltia de Parkinson. Una tecnologia fàcil d’usar, amb una sensibilitat del 83% i que permet avançar el diagnòstic d’aquesta malaltia per iniciar abans el tractament, amb un gran impacte en la salut dels pacients.

Asteasier (Itàlia) és capaç de produir de manera molt eficient, gràcies a la seva tecnologia de microalgues, diferents elements biològics d’alt valor per a la nutrició humana i animal com l’astaxantina (un potent antioxidant natural que millora la resposta immunitària) o l’omega-3.

EndoSolve (Irlanda) ha desenvolupat She Sense, un test precís i no invasiu que permet diagnosticar de forma més senzilla, precoç i a baix cost les pacients amb endometriosi, una malaltia benigna, però sovint molt dolorosa i incapacitant, que afecta el 10% de les dones en edat reproductiva.

SuperClean (Grècia) és un projecte destinat a pal·liar l’escassetat d’aigua mitjançant l’ús de noves tecnologies. El seu equip ha desenvolupat una membrana superhidròfoba que és capaç de produir aigua neta a partir de la destil·lació de fluxos de residus industrials.

B5tec (Espanya) estudia l’ús de materials orgànics que puguin substituir els metalls (liti, cobalt) en la producció de bateries. El seu producte REDCAP és una solució per emmagatzemar energia més sostenible, no tòxica, segura, no inflamable i de baix cost.

Prisma (Itàlia / Espanya) és una innovadora bomba d’insulina més petita, lleugera i intel·ligent. Gràcies al seu exclusiu mecanisme de bombament i al sistema de control de circuit tancat, augmenta la qualitat de vida de les persones amb Diabetis tipus 1, alhora que permet realitzar teràpia multihormonal amb el mateix dispositiu.

Xipscope (Espanya) és una solució “de butxaca” per analitzar qualsevol aliment, beguda, material biològic o fins i tot el terra o l’aire. Gràcies a la seva tecnologia de microscòpia impulsada per Intel·ligència Artificial, proporciona a l’instant informació detallada sobre la seva composició, qualitat i altres paràmetres.

TAONas-LUAD (Espanya) està testant una nova teràpia genòmica, basada en la tecnologia d’oligonucleòtids, per tractar l’adenocarcinoma de pulmó: una forma agressiva de càncer, amb mal pronòstic i que actualment no compta amb teràpies dirigides per al seu tractament.